Un acercamiento a la nueva educación.
Thursday again. Today is our "Song day" and I hope you like the surprise.
( Note for parents: Close your eyes or Do Not judge, please.)
A remix to simulate our real classes. Embarrassment in your pockets, ok?
I promised you to be your storyteller this week and here I am.
So, even if it´s not Thursday...
"Circle, circle, make a circle; circle, circle, sit down now... Let´s read a Story".
Os prometí que esta semana sería yo quien contara el cuento, y aquí estoy.
Así que, aunque no sea viernes...
Hacemos un círculo a nuestro modo y a empezar.
The end...you do it! Choose a new animal and make a Rhyme! Oral activity.
Create, be creative, recreate!
Here I send you an example of how to pronounce correctly.
BUT REMEMBER: IT IS NOT OBLIGATORY. Do not worry!
"Air" sound.
Play and REad.
Click on the link and play " A mysterious animal " ( grammar review):
Buenos días a todos,
Un lunes más. Tenemos clase de inglés. Lo primero que vamos a hacer es ASAMBLEA. Repasamos estructuras y vocabulario, como siempre.
Ya sabéis, pinchad en el link y poner la música bien alta. Esta canción hay que oírla infinitas veces, que tiene mucha chicha.
You choose. And remember, if you want to be an assistant this week, hands up, you need to answer correctly!!!! 😋
For more:
Y si queréis repasar la asamblea de la semana pasada, por favor, hacedlo. Aquí tenéis el link:
BUT REMEMBER: THEY ARE NOT OBLIGATORY. Do not worry!
And now, game time.
You need Adobe player for this one.
I hope you have it installed.
If not TELL ME PLEASE:
Farm games:
BUT REMEMBER: IT IS NOT OBLIGATORY. Do not worry!
And I am sure this one will look familiar!
But you will need a code. Maybe in the future, if things don't change. I can make you an account to work on this site.
P.D: Oh, mama! I´m learning soooo much!
BUT REMEMBER: IT IS NOT OBLIGATORY. Do not worry!
Os mando material interactivo del nivel de nuestros niños que es libre de log in:
Listen, pay attention and enjoy. Next week, let me be the storyteller. Are you in?
Como cada Viernes, cuentacuentos. Escuchad, prestad atención y disfrutad. La próxima semana, prometo ser vuestro cuentacuentos.
¿Os parece?
Buen fin de semana a todos. Y que sepáis que os echo de menos más que infinito. ¡Sois los mejores!
BUT REMEMBER: IT IS NOT OBLIGATORY. Do not worry!
It´s so much fun!!!
Today our post storytelling activity is quite simple but it could be ALMOST as interesting as you want. Maybe, in the future?
Fun on the farm.
Day 12-
Wednesday, 25th of March, 2020.
Miércoles, 25 de marzo de 2020.
Phonics for everybody!
Here I send you an example of how to pronounce correctly.
BUT REMEMBER: IT IS NOT OBLIGATORY. Do not worry!
"ee"," e", "ai", "a", "ie" , "i" sounds discrimination.
Match, make words and say.
WORDS LEVEL.
BUT REMEMBER: IT IS NOT OBLIGATORY. Do not worry!
Read these sentences and Draw.
PHRASES LEVEL.
BUT REMEMBER: IT IS NOT OBLIGATORY. Do not worry!
REMEMBER, we´ve got more material in our English March section.
RECORDAD, que tenemos toda clase de materiales sobre esto en la carpeta de English March.
PINCHANDO EN ESTE VÍNCULO:
Tuesday again, DESCRIPTION TIME:
BUT REMEMBER: IT IS NOT OBLIGATORY. Do not worry!
USING GAMES AND MATHS TO RECYCLE STRUCTURES ( COMPARATIVES)SUCH AS:
BIGGER/ SMALLER THAN...
LIGHTER / HEAVIER THAN...
LONGER/ SHORTER THAN...
FASTER/ SLOWER THAN...
Always reviewing.
CLICK HERE:
BUT REMEMBER: IT IS NOT OBLIGATORY. Do not worry!
Last worksheet from the agenda.
We need a Plan. Let me tell you later.
Monday, 23rd of March, 2020.
Day 10-
Every Monday the same, Assembly and Game. Then, a worksheet.
Lunes, 23 de marzo de 2020.
Buenos días a todos,
Vuelve a ser lunes y como bien sabéis todos, tenemos clase de inglés. Lo primero que vamos a hacer es ...exacto, ASAMBLEA. Repasamos estructuras y vocabulario.
Ya sabéis, pinchad en el link y poner la música a tope. Por favor, hacedlo:
Y recordad que así recrearemos un poco ese momento. Otra vez, en esta asamblea elegimos como asistentes a todos. Y ya llevamos dos, Hooray!
BUT REMEMBER: THEY ARE NOT OBLIGATORY. Do not worry!
Remember to click on:
BUT REMEMBER: IT IS NOT OBLIGATORY. Do not worry!
Day 7-
Vierneses, 19 de marzo de 2020.
Friday, 19th of March, 2020.
Every Friday the same, Storytelling. Listen, pay attention and enjoy.
Como cada viernes, cuentacuentos. Escuchad, prestad atención y disfrutad.
After enjoying a good story, there are many activities we can do:
In this case, kids could READ the first and the last page and then draw 3 more sequences in between.
Después de una buena historia se pueden hacer muchas actividades.
En este caso vamos a LEER la primera y última hoja. Después dibujaresmos 3 secuencias que ocurran en medio.
Buenos días,
¿Qué tal todos? Supongo que todavía acostumbrándonos a esta situación. Ánimo y paciencia y por favor si hay algo que no entendáis o necesitéis, hacédmelo llegar. Sólo con vuestro Feedback puedo ir mejorándolo. Allá vamos!!
It´s our day for Phonics.
Let´s practice: This time I get the fans.
REMEMBER YOU CAN DOWNLOAD THE FANS AND PLAY AT HOME. YOU HAVE THEM IN OUR ENGLISH FOLDER.
RECORDAD QUE PODEÍS IMPRIMIR ESTE Y MUCHOS OTROS RECURSOS SIGUIENDO EL VÍNCULO QUE OS LLEVA A NUESTRA CARPETA DE INGLÉS.
También os recomiendo que que si tenéis interés respecto a este tema, echéis un vistazo a esta página.
Buenos días chicos,
Recordad la importancia de la constancia y el trabajo en equipo. Vuestros padres están haciendo un super esfuerzo y tenemos que ayudar todos. Así que nada de quejaros más de la cuenta y a trabajar. Es momento de demostrar que somos capaces. O no?
¡A por ello!
Let´s get started!
If I describe the monkey girl, can you describe the monkey boy?
E.g. The monkey girl has got blond hair, black eyes, and a big mouth. She is wearing a pink and orange dress and red shoes.
Now you do!!!
(Para padres: Se puede hacer sobre el papel dado a continuación o si no tuvierais impresora, en cualquier otro soporte.)
RECORDAD: Todos los trabajos me los podéis mandar hechos al correo de educamadrid: carmen.gebrie@educa.madrid.org
Guess who?
Real-life.
REMEMBER, we have many links to this in our English folder. https://www.cargebri.es/445030053
Buenos días a todos,
Hoy en nuestro horario, como bien sabéis todos, tenemos clase de inglés.
Lo primero que solemos hacer es ASAMBLEA. Con esta excusa repasamos siempre las estructuras y el vocabulario dado.
Os mando un link con algo parecido a lo que haríamos. Por favor, ponédselo:
Y así recrearemos un poco ese momento. Además, con la asamblea elegimos a los asistentes semanales de la clase. Esta semana lo sois todos.
Y a continuación, como es lunes, nos toca juego ( para ir adaptándonos de forma positiva a la semana). Pinchando este enlace os llevará a la siguiente página que corresponde con la imagen mostrada a continuación. Os encontraréis el juego ahí ( son interactive Worksheets):
ENJOY !!!!🙃
From our English Dossier.
Remember, it is Monday.
And do NOT forget the Homework.
Friday 13th of March, 2020
Day 2- Let´s get started!
Viernes, 13 de marzo, 2020.
It´s our day for Storytelling.
Maddie is usually our storyteller but for now, we have youtube (hurray).
Activities using the story of " The Greedy Dog".
Try using these structures orally or written.
There is/ There are ...
This/ These; That / Those...
He/ She/ They is / are wearing ...
First / Second...
Have/don´t have; has/ doesn´t have structures.
E.g. In the first picture there are______________ and in the second picture there aren´t _________________________.
In the first picture, the man is wearing___________________ and in the second picture the man is wearing________________________.
Check the answers here:
E.g. In the first picture, there are 5 bananas in the basket and in the second picture there aren´t any bananas in the basket.
In the first picture, the man is wearing purple boots and in the second picture, the man is wearing green boots.
Organizing events:
First, After, finally.
The order of common sentences: Object/ person( subject)+ action ( verb)+ complements ( where/ when/ why).
Using prepositions: on/ under/in/ behind/ at the back/ at the front. Where? It´s.......
E.g. PUZZLE 2:
First, the dog.................................................
In the end, the dog............................................
E.g. PUZZLE 3:
The dog- runs- fast.
The bone - falls - into the water.
Check the answers: The answer is: C, A, D, B.
Open answers:
E.g. answer PUZZLE 2:
C: First, the dog gets the bone and escapes. A: After, the dog looks into the water. D: Then, the dog barks at its reflection and the bone falls into the water. B: In the end, the dog has no bone at all.
E.g. answer PUZZLE 3:
Where is the...? Where are the...?
The dog is in the path. The hills are at the back. The house is at the back. The fish is in the water. The bee is in the air. The river is at the front.
From our English Dossier.
Homework ( as every Friday or not. My fault, sorry)